Inlogproblemen en wachtwoord wijzigen van een medewerker
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom een gebruiker niet kan inloggen in Consilio:
Medewerker krijgt bij het inloggen de melding dat zijn account niet meer actief is
De medewerker staat op non-actief. Controleer of er een einddatum is ingevuld op de medewerkerkaart bij “Datum uit dienst”. Wanneer dit het geval is, dan kan de betreffende medewerker niet meer inloggen vanaf die datum.
Medewerker heeft geen inloggegevens ontvangen
Er is waarschijnlijk wat fout gegaan bij het aanmaken van zijn gebruikersaccount. Dit kun je controleren door op de medewerkerkaart naar het tabblad “Gebruikersaccount” te gaan. Mocht hier geen gebruikers account staan vermeld, dan kun je dit op de volgende manier oplossen:
- Ga naar Instellingen – gebruiker
- Zoek of er al een account bestaat voor de betreffende medewerker. Mocht dit het geval zijn, open dan dit account en druk op bewerken. Je kunt vervolgens een medewerker zoek en koppelen aan dit account.
- Mocht er geen gebruikersaccount bestaan, druk dan op toevoegen en vul voornaam, achternaam en emailadres in. Vervolgens druk je op bewerken en koppel je een medewerker aan het account.
- Stuur een nieuw wachtwoord naar de gebruiker zoals hieronder aangegeven.
Een medewerker kan zelf zijn wachtwoord aanpassen in zijn account. Mocht een medewerker zijn eigen wachtwoord niet meer weten, dan kun je als manager hem een nieuw wachtwoord sturen. Dit werkt op de volgende manier:
- Zoek onder “Werknemers” de betreffende medewerker op.
- Ga naar het tabblad “User account“, hier zie je de gebruikersaccount gegevens van de betreffende medewerker. Druk op de knop “Details” om naar de gebruiker van de medewerker te gaan.
- Om het wachtwoord opnieuw in te stellen, klik je op “Wachtwoord Aanpassen“. Je kunt nu een eigen gekozen wachtwoord invoeren of een wachtwoord genereren. Nadat je op opslaan hebt gedrukt, ontvangt de medewerker een mail met zijn nieuwe wachtwoord.